KMVK

Stichting Keurmerk Milieu, Veiligheid en Kwaliteit

Organisatie

Stichting KMVK is opgericht in 1999 door en voor ondernemers en stimuleert ondernemers in de toerisme- en recreatiebranch  duurzaam te ondernemen en te werken aan de kwaliteit en veiligheid van hun accommodaties. Dit doet zij door projecten op te zetten in samenwerking met brancheorganisaties, gemeenten en andere instanties.

Ook beheert de Stichting de keurmerken Green Key en de Blauwe Vlag. Verder ontwikkelt ze classificatiesystemen en voert ze honderden inspecties per jaar uit. De Stichting KMVK is een samenwerking tussen RECRON, HISWA Vereniging, de ANWB en KHN.

De gezondheid van uw onderneming is belangrijk. Daarbij gaat het al lang niet meer alleen om de winst die u draait. Als ondernemer draagt u ook verantwoording voor de kwaliteit, de veiligheid en de effecten van uw bedrijf op het milieu, uw medewerkers en uw gasten. Heeft u als ondernemer extra aandacht voor deze aspecten? Dan snijdt het mes aan twee kanten. Een goede reputatie en een prettig veilig werkklimaat maken bedrijven immers innovatiever en efficiënter. Zo levert duurzaam ondernemen dubbele winst op: voor uw onderneming én voor het milieu.

Erik van Dijk   Laska Hurenkamp   Antje van de Brug   Desiree de Lange

Directeur  Project Assistent  Administratief medewerker  Communicatie- en  administratief medewerker

Onze bestuursleden

Derk Jan Verstand Voorzitter
Gerd-Jan Korte Penningmeester
Arthur Helling
namens Recron
Jeroen van den Heuvel namens Hiswa vereniging
Jaap Renkema
namens ANWB
Gerard van Keulen Adviseur
          vacant KHN

Keurmeesters

De Stichting KMVK besteedt haar keuringsactiviteiten uit, vanwege haar onafhankelijke positie, aan de organisatie Groen Belicht.

Groen Belicht heeft vijf keurmeesters ingezet om alle keuringen voor ons te verzorgen.

• Reinder Oosting
  • Pieter Galema