Etalage Duurzame producten

De Etalage is een initiatief van de Stichting Keurmerk Milieu, Veiligheid en Kwaliteit (KMVK). De Etalage helpt de ondernemer in zijn zoektocht naar leveranciers van duurzame producten en diensten.

Wat is de Etalage?
De Stichting KMVK wil bedrijven die beschikken over een Green Key/Blauwe Vlag/Duurzaam Gastvrij keurmerk nog beter helpen bij het verduurzamen van hun bedrijfsvoering.
Dit kan onder andere door ondernemers te informeren over duurzame producten, diensten en leveranciers. Deze informatie wordt gepubliceerd in de ‘Etalage’ in het ledengedeelte van de websites van Green Key, de Blauwe Vlag en Duurzaam Gastvrij.

• Ruim 900 gecertificeerde bedrijven hebben toegang tot dit deel van de website.
  • De Etalage wordt onderverdeeld in productcategorieën, gerelateerd aan de hoofdstukken van de handleidingen/normen van Green Key. Deze productcategorieën zijn: management, medewerkers, communicatie, water, schoonmaak, afval, energie, voedsel en drank, groene ruimte, milieubewust vervoer en motoren, bedrijfsgebouw en leveranciers, maatschappelijke betrokkenheid.
  • Ondernemers kunnen zo gericht zoeken naar duurzame producten en diensten.
  • Gesorteerd op de hoofdcategorieen uit de normen van Green Key.

Hoe kunt u als leverancier meedoen en uw producten tonen in de Etalage?
Hieronder vindt u een link naar het aanmeldformulier. Nadat uw aanmelding is geaccepteerd ontvangt u van de KMVK een bericht hoe u uw product(en) of dienst(en) kunt aanmelden.
Voor deze producten of diensten moet u aantonen dat zij de verduurzaming van de bedrijven bevorderen. Dit kunt u aantonen doordat het product een eigen keurmerk of duurzaamheidcertificaat heeft of door dit bondig te beargumenteren.
Nadat uw aanvraag voor plaatsing is geaccepteerd verschijnt uw product of dienst in de Etalage.

Wat kost deelname aan de Green Key Etalage?

• Per 1 december 2012 is de Etalage gelanceerd en worden Green Key ondernemers op de hoogte gebracht van de Etalage.
  • Vanaf 1 januari 2023 geldt het jaarlijkse tarief voor deelname € 230,-- per geplaatste product/productpagina en € 35,-- per extra productvermelding in per extra productpagina.  (Bedragen zijn exclusief 21% BTW)

Deelnamevoorwaarden

Aanmeldformulier

Hoe bent u als leverancier zichtbaar?

• Uw product of dienst wordt kort omschreven in de door u opgegeven productcategorie.
  • U kunt meerdere producten etaleren, óf u kunt één product in meerdere productcategorieën plaatsen.
  • Daarnaast is er ruimte voor het keurmerk/certificaat van het desbetreffende product.
  • U kunt per product drie afbeeldingen toevoegen.
  • De (contact) gegevens van uw bedrijf zijn zichtbaar.
  • Er is een link naar uw eigen website.
  • Deelnemende bedrijven kunnen (na redactionele goedkeuring) hun ervaringen publiceren.
  • u kunt gebruik maken van het speciale logo