Onze labels/keurmerken

Stichting KMVK stimuleert ondernemers in de toerisme- en recreatiebranche duurzaam te ondernemen en te werken aan de kwaliteit en veiligheid van hun accommodaties.

Een overzicht van de labels/keurmerken waarvoor wij de inspecties verzorgen.

Duurzaam Gastvrij

Duurzaam Gastvrij is een duurzaamheidskeurmerk voor de gastvrijheidssector in Nederland. Het keurmerk wordt
onderschreven door Green Key. Onder dit keurmerk vallen de bedrijfgsgroepen bibliotheken, wellness en sauna, varende locaties en zwem- en indoor sportlocaties.

Green Key

Green Key is een internationaal initiatief maar heeft inmiddels wereldwijd zo'n 3200 deelnemers.
De Stichting KMVK is een zeer actieve speler en ontwikkelt steeds weer keurmerken en certificaten voor bedrijfssectoren
in de toeristisch- recreatieve sector en mice markt. In Nederland vinden we de Green Key voor diverse bedrijfsgroepen (o.a. hotels, conferentiecentra, campings, bungalowparken, dagrecreatie).

Blauwe Vlag

De Blauwe Vlag is de oudste en het meest succesvolle milieukeurmerk wereldwijd. Het ziet toe op veilige en schone stranden en duurzame jachthavens. Het wordt in 47 landen uitgevoerd en er zijn meer dan 4500 bedrijven en gemeenten aangesloten. De Blauwe Vlag is er voor stranden en jachthavens.

Nederlandse Branchevereniging Aangepaste Vakanties

De Nederlandse Branchevereniging Aangepaste Vakanties (NBAV) vindt dat iedereen met een beperking een heerlijke vakantie verdient. Daarom is er het NBAV-Keurmerk. Onze inspecteurs inspecteren vanaf 2011 ook in opdracht van de NBAV hun leden.

Natuurkampeerterreinen

De stichting KMVK verzorgt vanaf 2008 voor Stichting De Groene Koepel, te gast in de natuur. de inspecties van de Natuurkampeerterreinen.

Trekkershutten

Net als voor de natuurkampeerterreinen inspecteren onze inspecteurs ook in opdracht van Stichting De Groene Koepel, hun trekkershutten.

iwejofjwow