Uitreiking 700e GK Leonardo Royal Hotel Amsterdamwoensdag 16 oktober 2019 13:47

Nieuwe mijlpaal voor Green Key Nederland

Amsterdam/Utrecht – 16 oktober 2019

Het onlangs geopende Leonardo Royal Hotel in Amsterdam heeft vandaag het 700e Green Key certificaat uitgereikt gekregen. Het hotel in Amsterdam heeft met hun inspanningen op het gebied van duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen het hoogst haalbare niveau weten te behalen, namelijk niveau Goud. Erik van Dijk, Nationaal Operator van Green Key Nederland, reikte het certificaat uit aan General Manager Jakob-Jan Blaauw. Een nieuwe mijlpaal voor Green Key, animo voor het behalen van het keurmerk blijft toenemen.

Green Key is een instrument voor ondernemers om duurzaam te ondernemen. Het keurmerk biedt goede handvatten voor het implementeren van duurzaamheid binnen een onderneming.Toeristische bedrijven en congresaccommodaties besparen op energie, kijken kritisch naar hun afvalstromen, informeren hun gasten hierover en ook in het personeelsbeleid wordt duurzaamheid een gemeengoed. Zo zorgen zij voor minder belasting van het milieu door onder andere CO2 reductie. Green Key heeft ook criteria op het terrein van maatschappelijke betrokkenheid van de onderneming.

Imago
Met het bereiken van de 700e Green Key verbetert het imago van de gastvrijheidssector. Imago naar overheden, binnen de branche zelf, maar vooral ook naar de markt. Voor toeristen en recreanten wordt het met Green Key locaties steeds gemakkelijker een bestemming te kiezen waar milieu, duurzaamheid en respect voor de omgeving onlosmakelijk verbonden zijn met de bedrijfsvoering. Dit geldt ook voor de zakelijke markt in de keuze van hun vergader- of congreslocatie. De Green Key staat garant voor duurzaam ondernemen.

Internationaal label
Green Key is een internationaal label. Wereldwijd zijn er ruim 3100 Green Key accommodaties in 57 landen. De Stichting Keurmerk Milieu, Veiligheid en Kwaliteit is voor Nederland de licentiehouder. De brancheorganisaties HISWA-RECRON, KHN en de ANWB ondersteunen Green Key, onder meer door vertegenwoordigd te zijn in het bestuur van voornoemde stichting. De Green Key is een programma van FEE International (https://www.fee.global/).

Reacties op '700ste Green Key in Nederland uitgereikt aan het Leonardo Royal Hotel in Amsterdam'

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.